امروزه تمام خانه ها بصورت آپارتمانی شده و خبری از خانه های با حیاط های بزرگ و زیبا نیست یا اینکه به ندرت خانه های ویلایی پیدا می شود. به همین دلیل تنها جایی که افراد و همچنین بچه ها می توانند اوقات فراقت خود را سپری کنند داخل خانه می باشد. پس باید دکوراسیون خانه به صورتی باشد که افراد حس آرامش در آن داشته باشند.

دکوراسیون و طراحی اتاق کودک اصفهان از موارد مهم در دکوراسیون خانه می باشد زیرا کودکان 80، 90درصد زندگیشان را در اتاقشان سپری می کنند.

در طراحی اتاق کودک اصفهان ابتدا باید شخصیت و جنبه ی روانی کودک را بشناسیم، زیرا با شناخت روحیات و علایق کودک می توان با دکوراسیون اتاق، فضایی آرامش بخش برایشان فراهم آورد.

مهم ترین نکته در طراحی اتاق کودک انعطاف پذیر بودن دکوراسیون می باشد. زیرا کودک در حال رشد، علایق در حال رشد دارد و باید طراحی اتاق به گونه ای باشد که بتوان به راحتی آن را تغییر داد.

نکته ی دیگر در طراحی اتاق کودک اختصاص فضایی بزرگ برای آن ها می باشد. چون کودکان نسبت به بزرگترها حرکت و جنب و جوش بیشتری دارند پس باید بزرگترین اتاق خانه را به او اختصاص داد.

برای پی بردن به روحیات بچه ها برای طراحی اتاق کودک می توانید:

  1. با کودک صحبت کنید تا به تصورات ذهنی او پی ببرید. همچنین می توانید با شناختن شخصیت کارتونی موردعلاقه کودک راحت تر برای طراحی اتاق کودک تصمیم بگیرید.
  2. از او بپرسید که رنگ مورد علاقه اش چیست
  3. از کودک سوال کنید که فضای اتاقش را به چه شکلی دوست دارد.

علایق پسران و دختران باهم تفاوت دارد و همین نکته در دکوراسیون اتاقشان بسیار مهم می باشد. طراحی اتاق کودک دختر نباید مانند طراحی اتاق پسر باشد. به عنوان مثال پسرها دوست دارند تخت خوابشان مانند یک ماشین، هواپیما یا سفینه باشد اما دختران یک فضای رومانتیک که در داستان ها می بینند و میشنوند دوست دارند.

درکل اتاق کودک بایدبه گونه ای طراحی شود که به رویاهای او نزدیک باشد و بتواند در اتاقش آرامش داشته باشد.

به غیر از تخت خواب موارد بسیار زیاد دیگری نیز هست که در دکوراسیون اتاق کودک باید توجه شود مثلا یک یا چند کشو در دسترس کودک قرار دهید که اسباب بازی هایشان را در آن قرار دهند که خودشان برای جمع کردن آن ها اشتیاق داشته باشند.

فرش اتاق کودک لازم نیست یک فرش گران قیمت باشد زیرا فرش اتاق بچه ها با افتادن ظرف غذا، ریختن آبرنگ و… از بین برود پس لازم نیست برای اتاق کودکتان خصوصا کودکان زیر 7 سال فرش گران قیمت بخرید.

انتخاب کمدها و کشوها و همچنین چگونگی دستگیره ها و لولا ها باید به گونه ای باشد که به انگشتان کودک آسیبی نرساند.

کمد بچه اصفهان

کمد نوزاد اصفهان

اتاق کودک اصفهان

دکوراسیون اتاق کودک در اصفهان