دکوراسیون داخلی تجاری

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مراکز تجاری و فروشگاهی

در طراحی داخلی تجاری فضا علاوه بر آنکه حس خوبی برای فروشنده مهیا می کند باید طوری طراحی شود که مشتری را جذب و فضایی دل انگیز را فراهم آورد . طراحی دکوراسیون فضای تجاری باید به صورتی باشد که مشتری برای خرید و لذت دوباره از فضا به آن مکان بازگردد. دکور و انتخاب نوع دکوراسیون ، نوع متریال ، رنگ، بافت به کار رفته در فضای تجاری هم برای مشتری و هم برای فروشنده حائزاهمیت است . ازطریق دکور، سقف  کناف و دیوار کناف می توان به این هدف دست یافت.

در طراحی داخلی و دکوراسیون فروشگاهی، استفاده از طرحهای جذاب و همراه با خلاقیت در دکوراسیون داخلی ساختمان و حتی دکوراسیون مغازه ها و واحدهای تجاری می تواند به جذب مشتری و افزایش تمایل آنها به وارد شدن به مغازه ها کمک زیادی کند.

دکوراسیون داخلی هماهنگ با محیط و خلق فضاهایی در داخل ساختمان مجتمع که در آن بازدید کنندگان احساس آسودگی و آرامش نمایند از موارد دیگری ست که باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی فضاهایی مانند لابی اصلی و مرکزی ، طراحی آب نماها و فضاهای سبز و محل استراحت رو باز در داخل مجموعه و طراحی و قرار دادن صندلی و نیمکت در فضاهای انتهایی که خارج از مسیر رفت و آمد خریداران و مشتریان باشد بسیار مناسب است تا افرادی که از خرید خسته شده اند بتوانند در این مکان ها مدت کوتاهی به استراحت بپردازند. همچنین باید در نزدیکی چنین فضاهایی، علاوه بر استراحت به منظور تجدید قوا و رفع گرسنگی، فست فود و رستوران و نیز کافی شاپ طراحی شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظرداشت تا کفپوش راهروها در برابر فرسودگی ناشی از رفت و آمد زیاد و استفاده از شوینده ها از مقاومت بالایی  برخوردار باشد ضمن اینکه باید از نظر زیبایی شناختی و جلوه بصری مناسب چنین فضایی باشد.

نقش ویترین در دکوراسیون مغازه

خوشبختانه  مردم ایران عزیز ما با توجه به شأن و مقام و منزلت و پیشینه طلایی که دارند همیشه بهترینها و والاترینها را دنبال می کنند؛ روند مثبتی که در جامعه به سمت دکوراسیون داخلی و همینطور دکوراسیون مغازه در حال رشد می باشد به این صورت است که ما به عنوان مشتری، بیشتر تمایل به خرید و بازدید از فروشگاه و یا مغازه ای داریم که ما را به سمت خود جذب کند و این جذابیت اولین راهی که پیش رو دارد از طریق ویترین و ورودی مغازه و فروشگاه می باشد. میتوان گفت در دکوراسیون مغازه، بهترین و ساده ترین راه برای جذب و جلب نظر مشتری ویترین آن است.

نورپردازی مناسب در طراحی مراکز تجاری و فروشگاهی

در مباحث معماری ساختمان های جمعی و عمومی مسئله نورپردازی از بعد علمی در نظر گرفته می شود ، این علم اگر با خلاقیت و هنر ترکیب شود از مسائل اولیه معماری و طراحی نیز کارا تر عمل خواهد کرد.

با توجه به اینکه احجام و اجسام به صورت طبیعی، نوری از خود ندارند و طراح دکوراسیون داخلی و نورپرداز باید با طراحی نورهایی مناسب و در رنگهای متفاوت با توجه به دکوراسیون و نوع و رنگ جسم ، ماهیت اصلی آنها را جلوه گر نماید، استفاده از نورهای مستقیم ، مات و یا غیر مستقیم فراخور هر فضا و همچنین استفاده از نورها و ابزارهای نوین نورپردازی که در بیرون ساختمان مجتمع و روی نما تابیده می شوند نیز میتواندبا ایجاد جلوه ای زیبا و خاص در شب، به زیبایی فضا کمک کند.

لازم به یاد آوری است که نورپردازی ساختمان رشته ای تخصصی در علم معماری می باشد که برای هر ساختمان نوعی از نورپردازی را می طلبد. استفاده از نورپردازی های ترکیبی و نور غیر مستقیم به فضا کمک می کند تا اجسام و دکوراسیون مغازه و واحدهای تجاری جلوه زیباتری ایجاد نمایند. بهتر است درون راهروها و مغازه ها از رنگ های ساده استفاده شود تا واحدهای تجاری و دکوراسیون مغازه ها بتوانند راحت تر خود را نمایان کنند.